Известие

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на лостчето за темпомата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ремонт на лостчето за темпомата

    От както съм купил колата темпомата работеше само когато е на кеф и тъй като ми писна реших да го оправя. Проблема беше във врътката +/-. Работеше само в положение + и то не всеки път. За целта разглобих всичко, почистих от нагара и смених копчето на бутона RCL. За целта трябва да се разглоби лостчето на темпомата.

    1. Ако не знаете кой/кои бутони създават проблем, закачете компютъра за диагностика и гледайте при задействането на кой/кои бутони ще изпише грешка. Ако нямате диагностична апаратура ще се наложи да мерите с мултицет.
    2. Вкарвате ШИРОКА ПРАВА отверка м/у корпуса на бутона RCL и +/- врътката отгоре и отдолу както е отбелязано на снимката и завъртате. Корпуса ще се отдели и го издърпвате на ръка.
    3. Вадите подред останалите елементи
    4. С тънкоустни клещи вадите щифта на бутона ON/OFF
    5. Освобождавате кабела на темпомата и вадите платката.
    6. Ако имате под ръка поялник можете да отпоите кабелите от платката, ако нямате извадете пиновете от буксата. Разбира се си запишете кой къде е бил!
    7. Премерете с мултицета кои/кой бутони създават проблем. При мен проблема беше в RCL бутона и +/- въртката.
    8. Отпоете от платката елементите(запоени са и от двете страни на платката)
    9. RCL бутон можете да намерите във всеки магазин за електроника. Струва 50стотинки!
    10. Другия бутон става ясно от снимките как се разглобява, почиства и сглобява. НЕ ВАДЕТЕ ЩИФТА ПОКАЗАН НА СНИМКАТА В бутона има пружинки и извадите ли го всичко ще се разпадне и после ще имате проблем със сглобяването му
    11. Запоете всичко обратно на платката
    12.Преди да сглобите лостчето се уверете, че всички бутони работят!
    13.Сглобете лостчето по обратния ред и се радвайте на работещ темпомат!

    Успех!
    Attached Files
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  • #2
    Евала колега, много полезна тема. Радвам се че има хора, които помнят основния смисъл на форума.
    Subaru Legacy 3.0R
    Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
    sigpic

    Comment


    • #3
      Браво Боби!

      Такива постове формират "златната книга" на раздела.

      Поздравления за добре свършената работа!


      PS: добавил съм поста ти в "полезни връзки"


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Благодаря колега за полезната тема!
        Алфа 166 2.4 JTD

        Comment


        • #5
          Малко да съживя темата. От днес имам странен проблем с темпомата. При пускане на ляв мигач или при задействане на светлинния клаксон темпомата се изключва сам. Явно не се записва грешка в ЕКУ-то защото мога да го активирам отново. При десен мигач и пуснати дълги не спира да работи. Има ли някакво логично обяснение за проблема или пак нещо се е омазало с токовете?
          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
          Opel Astra J
          ex:
          Alfa Romeo 164 2.5TD
          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

          Comment


          • #6
            Може би механично се задейства/прекъсва някой контакт за темпомата при натискане на ръчката за мигач или светлини. По-малко вероятно е да има паразитна електрическа връзка пак в самата ръчка. Най-добре е да мериш контактите на самата букса за темпомата и да видиш кой отваря или затваря нежелано при движение на ръчката заради друга команда.

            За меренето на контактите гледай схемата на H7 (ръчката):

            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:44.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              най вероятно прекъснати кабели до основатана ръчката от огъването на проводниците ,поне при мен беше това
              0887902720 166 2.4jtd20v 2005

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от antonios Покажи съобщение
                най вероятно прекъснати кабели до основатана ръчката от огъването на проводниците ,поне при мен беше това
                Aз имах подобен проблем със 145цата, само че там ми изгасваха светлините; хванах го случайно като местих волана нагоре (или надолу, не помня вече..)
                166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
                x145 1.6 boxer

                Comment

                Working...
                X